3 základní pravidla, jak se zbavit tuku

Spalovat tuk jde jednoduše. Nejprve musíme vytvořit podmínky, aby k odbourávání tuků docházelo. Tou základní podmínkou je mít nižší příjem energie než kolik energie vydáme. Další podmínkou je nastavit tento rozdíl jen na velmi mírný deficit, abychom společně s tuky neztráceli cenné svaly. Nyní se zaměříme na 3 základní pravidla, díky kterým budeme spalovat tuky rychleji.

1. Pravidlo - nikdy nehubnu bez zařazení pohybové aktivity

Mezi nejúčinnější kombinace patří posilování a aerobní aktivita. Díky posilování účinně budujeme svalovou hmotu. Žádná jiná aktivita není v tomto ohledu tak účinná. Posilovat jde různými způsoby. S činkami, s váhou vlastního těla, na strojích nebo kombinací těchto způsobů. Z aerobní aktivity je nejvhodnější způsob HIIT, který umí spalovat tuk rychleji. Důležitá je i doba zařazení aerobní aktivity. Nejvhodnější je ihned po posilování nebo ráno na lačno, kdy jsou podmínky pro spalování tuků nejoptimálnější.

2. Pravidlo - úprava stravy

Úprava stravy je nezbytná v případě, pokud ta současná nesplňuje podmínky pro růst svalů a hubnutí. To znamená omezit jednoduché sacharidy na nezbytné minimum. Omezit dále musíme příjem tuků, zejména těch nežádoucích, jako jsou nasycené tuky a transmastné kyseliny. Naopak musíme do těla dostat esenciální mastné kyseliny. Obsahují je například semena, ořechy nebo některé ryby.

Asi nejdůležitější složkou pro budování svalů i hubnutí jsou proteiny. Zatímco jejich dostatečný příjem nám zabezpečí růst svalů, neobejdeme se bez nich ani při hubnutí. Dokáží totiž ochránit i stávající svalovou hmotu. To je důležité v případě, kdy potřebujeme spalovat tuk a přitom si zachovat svalovou hmotu. Na zachování svalové hmoty závisí i úspěšnost při hubnutí. Svalová hmota úzce souvisí jak s přibíráním nových svalů, tak i s hubnutím. Zrychluje náš bazální metabolismus a jedině svalová hmota dokáže účinně změnit vzhled naší postavy. Proto bychom měli příjmu kvalitních proteinů věnovat zvýšenou pozornost.

3. Pravidlo - pravidelnost a soustavnost

Když jen zhubneme za krátkou dobu, většinou zanedlouho opět přibereme. Když cvičíme nahodile, nemůžeme očekávat nějaké oslňující výsledky. Z tohoto důvodu je velmi důležité pravidelně zařazovat pohybovou aktivitu. Ideální je sportovat alespoň čtyřikrát týdně. Posilování by mělo trvat něco mezi 30 až 50 minutami a potom přidat aerobní aktivitu. Výhodnější je používat intervalové kardio typu HIIT, které při kratším časovém úseku dokáže spálit více tuku než kardio v rovnoměrném tempu a delším vykonávání. A nakonec je zde soustavnost. Jednoduše řečeno ten, kdo změní životní styl a pravidelně a soustavně provozuje pohybovou aktivitu a upraví svůj jídelníček, pak má zaručen úspěch s téměř 100 % jistotou. Jedině nemoc nebo neochota se sebou něco dělat nám může zabránit vybudovat sportovní postavu.

Copyright © 2018